View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Joda, men dette blir en avsporing. Vi har to tilfeller:
1) Ei jente har litt kontakt med en fyr, de møtes, havner på fylla og har, i den grad det betyr noe, frivillig sex. Det er ingen kynisk planlegging, ingen vold, intet lureri. Tiltale vedkjenner seg alt og nekter ikke for noe. Straff: 3 år.
2) Ei jente, som bor på barnevernsinstitusjon, blir overtalt til å bli med en fyr hjem. Der har først en mann sex med henne, så blir hun utsatt for vold og voldtatt av en annen. Hun stikker av, men de prøver å hindre henne. I retten nekter de straffeskyld og lyver til den store gullmedaljen. Straff: 10 måneder for han ene, i underkant av tre år for han andre. Den mest alvorlige tiltalen pålyder "grov uaktsom voldtekt".

At han første fyren skulle ha vært straffet, det er jeg forsåvidt enig i. Hva som er en rimelig straff, vel, der har jeg for lite kunnskap til å ha noen mening. Men det er to ting som er fullstendig åpenbart: i tilfelle 2 er det elementer av tvang, frihetsberøvelse, grov vold, gruppevoldtekt og ingen anger hos de tiltalte. I tilfelle 1 er situasjonen stikk motsatt. Slik jeg ser det er det fullstendig hinsides at de tiltalte i tilfelle 2 fikk mindre straff enn i tilfelle 1. Det burde åpenbart ha vært motsatt. Hvorvidt 1 måned, 5 år eller livstid er 'rimelig' straff for seksuell omgang med mindreårige er i så måte revnende likegyldig.
Vis hele sitatet...
Enig! Han siste dom missbrukte en mindreårig og voldtok, skulle ha hatt 3 år for bare å ta jenta før hun er 16, og hatt en 5-6 år til for voldtekt. Får iallefall håpe. at de blir faste såpeplukkere, og at de ikke får problemer med "treg mage" fremover. 3:-)


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dette høres utrolig ut. Var hun virkelig heteroseksuell først, og skiftet fil på grunn av dette? De fleste er jo pr. i dag enige om at seksuell legning er medflødt.
Vis hele sitatet...
Jeg vet også, at en del/fleste parten av seksuelle legninger er medfødt. Men jeg tror også en (liten) del kan være miljø. Hun har iallefall sagt til meg, at det er overgrepet som er grunnen.
Jeg tror at det blir feil å si, at seksuell legning kommer av det ene eller det andre. Det blir litt som å male verdenen svart og hvitt, jeg tror det er mange gråtoner i mellom.
Og pedofili tror ikke jeg har så mye med gener å gjøre. Det er heller aksepten til dette i oppvekstmiljø, og elementer i ens oppvekst som avgjør det. Sammen med at denne personen må ha ganske elendig empati, hvis han klarer å utføre dette, på tross av han ser det er fryktelig vondt hos barnet. Å jeg kjenner det nesten koker i meg, når jeg tenker på slike!

For en med total ballongfetish, kan jo dette umulig komme fra gener. Da ballonger ikke har eksistert i så mange år, at vi kan ha noe gener på det enda.