View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Glimrende tråd.

Et tips:
Dokumentoversikten deres ser fryktelig uprofesjonell ut med særdeles lite konsistent navngivning på dokumentene. ('Oppsigelse i arbeidsforhold eksempel' rett før 'Eksempel på oppsigelse i arbeidsforhold' som to forskjellige dokumenter). Jeg fikk rett og slett inntrykk at dette var en pen nettside med en hel haug med tilfeldige dokumenter slengt tilfeldig ut i noen lister...

.. fortjent eller ufortjent, det var nok til at jeg ikke la nettsida til i 'ting jeg muligens kommer til å bruke penger på i fremtida hvis jeg trenger'-lista mi... ikke et stort tap akkurat, men hvis andre tenker samme som meg kan det balle på seg.
Vis hele sitatet...
At navngivningen er på den måten er høyst tilsiktet. Det skyldes søkemotoroptimalisering; hvis du ikke har innhold for alle søketermer, så kommer du heller ikke opp i søkeresultatet. Ergo har vi navngitt dokumentene våre med flere navn, sånn at vi får synlighet på alle søk som noen foretar seg

Sitat av Mesias Vis innlegg
Utrolig god tråd Stormen! Jobber selv som salgskonsulent for et firma (er desverre ikke eier). Lurte litt på hvordan man starter opp en bedrift og skaffer seg arbeidere?
Vis hele sitatet...
uaexed fortalte mye i sin tråd, men igjen: For å starte opp firma må du sende inn Samordnet Registermelding via Altinn.no. Det er kun et skjema du må fylle ut. Jeg ville kanskje anbefale å starte med et ENK (hvis du er alene - Olav Thon er f.eks registrert som et ENK), eller så burde du velge AS (uten tvil). Aldri vurdér ANS, det er en farlig selskapsform; velg isåfall DA.

For å skaffe arbeidere burde du bruke vennekretsen din, evt. utvidet vennekrets, deretter Finn.no og NAV.