View Single Post
Trådstarter
14
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har du noen gang tenkt tanken å bruke den kunnskapen du har om disse filmene på noen god måte? Som å prøve å forhindre at det skal skje?

At du har deltatt i krig er jo en æresfylt handling i seg selv på den måten. Men jeg tenker i forebyggende øyemed - bare å lage denne tråden øker (noen få) menneskers bevissthet om at det foregår mye dritt i verden. Men hvordan skal vi mennesker klare å forebygge at disse handlingene skal skje?

Du skriver at det er noen mennesker som har virkelig store problemer med seg selv. Det stemmer nok. Hvordan skal man nå inn til sånne og hjelpe dem?
Vis hele sitatet...

Hadde jeg hatt utdannelsen innen for evnet så ja. Uansett hva vi mennesker sier te andre så vil jo folk teste ut selv. Heldigvis så lever vi i et land som det skjer lite med drap, men grov vold skjer. MEN det skjer som regel med inntak av alkohol.
Jeg tror vi aldri vil kunne stoppe slike handlinger værken på film eller i virkeligheten. For de på film så er det en sjanger som er etter spurt og til dels lovlig (kommer ann på hvem filmer som blir forbudt) å lett å laste ned. Live handlinger neppe, det har fore gått i år hundrere. Men jo mindre krig jo mindre vold.

Jepp, det stemmer.. Men vi er heldige her i Norge, vi opplever omtrent ikke noe som påvirker enn. De som allerede er påvirka har det fra barndommen, oppvekst orl. Min far jobber i barnevernet. Å har prøvd å hjelpe mange, noen kommer uskadd ut av det, men som han sier noen kan bare ikke reddes, de er for ødelagt. Voksne mennesker som har lyster som ikke er helt på stell synes jeg på en måte er ok at de utøver de på og med å se en film, slik at de ikke utøver sine lyster i dags lys. drepe noen, voldta, sex overgrep osv. hvis de kan holdes i sjakk med det så ok, men så kommer dilemma.. filmene de får er jo laga av noen som igjen får utløp for sine handlinger (tenker omgreps video osv fra real life) Det er et vanskelig evne, kan sikkert diskutere det opp og ned side veis og tre veis uten å egentlig komme til en konklusjon som alle er fornøyd med.. Så jeg vett ikke, Hva mener du ?