View Single Post
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Det må jo være lov til å vinne - det er hele poenget med industrien. Om en spiller poker betaler man jo rake og andre avgifter, så 'huset' går jo uansett med overskudd. At noen vinner stort er attraktivt for kundene og for tilbyderen.
Vis hele sitatet...
Ja, men hele poenget for firmaet er å tjene penger. Om du blir limitert kan du fortsatt vinne, du får for eksempel ikke lov å sette mer en 50 kr per spill, men du kan vinne. Det er forskjell på poker og odds, i poker tjener ikke selskapet på at du taper, det gjør de på oddsdelen.

Kravene du nevner er selvsagte, men jeg synes det er en tvilsom praksis at dette først kreves ved gevinst/uttak. Men i utgangspunktet er det ikke det jeg tenker på. Jeg tenker på gjentagende episoder for cashgames (hvor variansen er enorm) og du fort blir krevet å bevise din uskyld dersom man møter på en kjempefisk eller har en veldig bra streak over kort tid; noe som er svært vanlig. Da blir det nevnt at du er oppdaget av automatiske detektorer som mistenker chipdumping og må forklare hvorfor du pushet 100k med ingenting når motstanderen din foldet en kjempesterk hånd. Dette er avansert poker som er umulig å vurdere isolert sett.
Vis hele sitatet...
Ja tvilsom kan det godt være, men de fleste oppfordrer til å sende inn dokumentasjonen samme dag som man registrerer seg, dette og mye annet står stort sett i brukeravtalen som man aksepterer ved å registrere seg.
Angående poker har jeg null erfaring så må nesten ta deg på ordet.

Det finnes sikkert grep man kan gjøre gjennom lovendring og samarbeidsavtaler med bettingselskaper. Men for meg virker det urealistisk å tenke at man skal kontrollere en slik industri. Jeg har ikke evner til å se for meg hvordan dette skulle gjøres i praksis, men ytrer bare min bekymring over å gjøre forhastede beslutninger og å tillate en utvilsomt kynisk, ikke-sammfunnsnyttig industri fritt spillerom.

Samtidig er jeg helt enig i at det er best om man ikke har forbud og unødige restriksjoner, men håper at det blir regulert på en god og samfunnsmessig sett sunn måte.
Vis hele sitatet...
Fritt spillerom? Hva tror du egentlig kommer til å skje? Unibet, som er et av selskapene som ønsker seg inn i Norge har allerede reklame på norsk tv, sponsoravtaler med norske idrettsutøvere (hvertfall forsøkt), du kan gjøre innskudd direkte med visa-kortet ditt på siden deres. I mine øyne har de allerede fritt spillerom, det eneste de ikke gjør er å gi noe tilbake, noe en avtale forhåpentligvis vil endre på. Og det er der samfunnsnytten kommer inn.

http://www.vg.no/sport/dansk-idretts...olet/10135866/
Sist endret av OnklD; 9. oktober 2013 kl. 13:25.