View Single Post
Sitat av Knarq Vis innlegg
En teori om årsaken til at serveren ble funnet var at han brukte den samme australske bankkontoen til å betale serveren som han brukte til å betale de 80000$ for drapet.
Vis hele sitatet...
Det er en bra teori det, men hvorfor betaler han drap og server fra samme konto, i det hele tatt, hvorfor skulle han betale drap via bankoverføring i stedet for bitcoin? Og han kan da ikke ha brukt ekte navn på kontoen? Den kontoen som ble nevnt virker veldig kjent for meg, er det ikke samme som stod bak liberty reserve og solidtrustpay? kanskje han benytten en av disse for å overføre penger og ikke en faktisk bank.

Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Jeg ser ikke helt hvor noen her har blitt "presset" inn i situasjonen? Det du tenker på er "entrapment" (hvis noen har et godt norsk ord på det, fyr løs).

Utifra det jeg har sett til nå, kan man ikke påstå at FBI har lurt noen inn i disse situasjonene. Sett at FBI faktisk var FriendlyChemist og redandwhite så er vi mer inne på det - men fortsatt i en gråsone av hva jeg vil påstå er å "presse" DPR inn i situasjonen. Han tok da på eget initiativ kontakt med redandwhite med hensikten om å få han til å drepe FriendlyChemist?
Vis hele sitatet...
Det første drapet var jo fake, fbi sendte han et bilde av et falskt drap osv... Man må jo spørre seg hva som står i meldingene... vi har bare fått sett små utdrag, og mangler helheten... det blir derfor umulig å si hva som egentlig har skjedd.

Vi vet helle ikke om FBI stod bak FC og RAW, men FC truet han i hvertfall inn i et hjørne.