View Single Post
Sitat av trygve Vis innlegg
Når du øker volten vil ikke motoren få kortere levetid? Og jeg regner med at motor og controller er laget for 48 volt, vil disse klare å kjøre 60 volt uten noe modifikasjoner? Hvor får du kjøpt disse cellene, og hva er prisen? Har også sett på vanlig 48v 20ah batterier på ebay, de fleste er større en at de passer i ramma mi. Dimensjonene må være under180*180 og slik at jeg ikke kommer borti med bena.
Er dette en bra motor til formålet mitt? http://www.ebay.com/itm/Latest-48V-1...item27d895acce
Vis hele sitatet...
Ikke finn på å kjøpe forhjul hvis du skal ha 1000W!

Ville ikke gått for et 20Ah batteri i ramma, du ønsker ikke å skille deg ut. Prøv heller å få fjernet alt som indikerer at det er en elsykkel.

Vurderer selv å kjøpe et 10Ah til å ha i ryggsekk på kortere turer da 20Ah med sine 10kg blir litt i overkant til småkjøring hvis man i tillegg skal ha andre ting med seg.

Anbefaler virkelig å kjøpe et hjul med doble felger og om mulig tykkere eiker. Mitt kjennes litt skrøpelig ut så jeg er redd for å kjøre over humper. Skukketrure linket til noen tykkere eiker men linken er nå død. Vanskelig å finne riktig dimensjon og er visstnok en heksekunst å bygge hjul selv.
Sist endret av utsi; 1. oktober 2013 kl. 23:09.