View Single Post
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blitzerne har også i de senere år tydd til vold. Vi skal ikke lengre enn et snaut år tilbake før vi kommer til episoden hvor blitzere angrep et nynazist-julebord, og det har også vært flere situasjoner hvor Israel demontrasjoner har eskalert til vold og hærverk, samt at også demonstrasjoner mot feks SIAN har eskalert i vold.

Politisk vold er ikke ok samme hvem som blir angrepet, noe også bør gjelde for blitzerne. Politiet og bystyret bør ikke vise at blitzerne kan skremme de til å la de få okkupere huset.

Vanskelig å si hva hendelsen idag gikk ut på. Om det var en impulshandling fra to rusa tullinger, eller om de hadde tenkt på det i lengre tid. Den bekrefter dog at folk som går rundt og skriker "sieg heil" ikke har blitt særlig mye smartere med tiden ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er sant, dette julebordet i fjor hadde jeg glemt. my bad.
Jeg mener at blitz, selv om personer fra miljøet kan ha tatt aktiv del i bråket rundt israeldemonstrasjonene, ikke nødvendigvis kan knyttes til direkte til hverken vold eller hærverk da disse demonstrasjonene i 2009(?) så et utall forskjellige folk fra flere forskjellige leire gå amok i en anledning av massesuggesjon. Nå kan det også puttes på en orden hva og hvorfor de enkelte hendelsene startet, men det blir en diskusjon i seg selv.
Hva sian angår har det vel ikke vært særlig mer enn aggressiv ordbruk grunnet massivt politioppbud, sett bortifra den gangen Øyvind Heian fikk seg en på trynet for noen år sia.
Misforstå meg riktig, jeg vil ikke blindt forsvare Blitz, jeg bare synes ikke de skal få pepper basert utelukkende på hva media mener foregikk.
Blitzhuset er meg bekjent ikke lenger okkupert og har ikke vært det på snart 30 år, forøvrig.