View Single Post
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Helt ærlig tror jeg jeg hadde vært mer bekymret for om du vil bruke han som referanse for eksempel. Da er det en stor fordel om han ikke tror du sluntrer unna, eller har inntrykk av at du har dårlig moral, eller er vanskelig, bare for å være vanskelig. Jeg opplever at du er litt vanskelig for å være vanskelig ihvertfall..
Vis hele sitatet...
Vi fører statistikk via helpdesk systemet på jobb og ser hvor mye hver enkeltperson får gjort, og går gjennom dette på avdelingsmøtene våre. Der ligger jeg på topp av alle (19) lærlinger over antall oppgaver utført. Så jeg har ikke gitt han inntrykk over at jeg er en unnasluntrer. Moralen min er ikke noe i veien med mener jeg selv, men kan jo hende han har fått inntrykk av det fordi jeg gir beskjed om jeg ikke er fornøyd. Men vi kommer som regel til enighet når vi diskuterer ting
Jeg er ikke vanskelig for å være vanskelig hvertfall. Det lager bare dårlig stemning på arbeidsplassen.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja, avhengig av situasjon og arbeidsgiver, så er det ikke sikkert det er noe kjempestort økonomisk tap for arbeidsgiver. Det er likevel ikke sikkert at din neste arbeidsgiver er i samme situasjon, noe som gjør at dette kan ha mye mer å si da.

Jeg har også jobbet i en IA-bedrift, og det er jo veldig fint at man som arbeidstaker kan ta ut mye egenmelding når man er syk. Selv om man da med loven i hånd kan ta ut masse egenmeldinger, er det overhodet ikke noe positivt om du får med deg på attesten at du faktisk har vært så mye borte. Er du mye borte fra jobb, selv om du har god grunn, og selv om du har lov via IA, så svekker dette dine sjanser betydelig for å få drømmejobben neste gang.
Vis hele sitatet...
Jeg tar ikke ut egenmeldinger bare fordi jeg kan. Alle mine egenmeldinger er tatt ut fordi det har vert et reelt behov for det.
Sist endret av fulloggal; 19. august 2013 kl. 13:27.