View Single Post
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ja, jeg burde gitt beskjed tidligere, men nå er det nå slik at det er ikke alltid man har mulighet til det. Hadde jeg hatt mulighet til det hadde jeg jo selvfølgelig gjort det. Sitter jo ikke hjemme på sofaen, glor på tv og tenker at jeg kan vente enda litt til med å gi beskjed.

Har jo ingenting å si hvor mange egenmeldinger man har brukt. Blir man syk så blir man syk, er jo ikke noe å gjøre med det. Jeg sitter ikke hjemme fordi jeg har hodepine. Går p åjobb med mindre jeg har en god grunn til å bli hjemme.






Så det du prøver å si er at fordi jeg er lærling s kan skal jeg drite i det man har krav og rett på, og bare følge urimelige regler som bryter med lovverk og kontrakten jeg har signert på? Nei, det gidder jeg ikke. Om jeg føler meg urettferdig behandlet eller vet at ting jeg blir pålagt strider mot lovverket så gir jeg beskjed. Det er sånne som deg som gjør at enkelte sjefer gjør som de vil fordi de ansatte ikke gjør noe med de tingene sjefer pålegger sine ansatte.

Gjetter på at sjefen din har fortalt deg at man kun kan bruke en egenmelding i året. Hadde du sjekket opp i lovverket hadde du funnet ut at det ikke stemmer.

La meg sitere til deg

Og i mitt tilfelle:








Les sitat over.

Det at jeg takler situasjonen slik jeg gjør er fordi jeg har fått nok av at sjefen min styrer på som han vil uten å vite at det han gjør faktisk er lov.
Dette var ikke en tråd jeg laget for å få svar p åhvordan dere ser på meg som en arbeidstaker, men om sjefen min faktisk har krav på å vite årsaken til at jeg er vekke fra jobb ved bruk av en egenmelding. Ja, jeg har sagt at det er pga sykdom, men ønsker ikke å gå inn på hvorfor, noe sjefen min ville vite.

Jeg søker ikke opp i lover og regler for hver situasjon jeg havner opp i. Dette er første gangen det har vert behov for det fordi jeg var usikker selv.



God helg!
Vis hele sitatet...
Finnes det ikke dokumenter fra din fastlege som kan bekrefte at du er syk? Spør generelt, ikke bare relatert til denne situasjonen.