View Single Post
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Det er faktisk vanlig å ha tvunget ubetalt lunsj i en halvtime.

Og ikke bare det, siden du er lærling burde du hvertfall respektere reglene til arbeidsgiveren din, selv om det er han som har funnet de på ja. Hvor vanskelig er det å si "jeg hadde feber" eller "jeg kasta opp hele dagen". Jeg har hvertfall aldri ringt sjefen min og sagt "jeg er syk, hade bra", det er vanlig folkesikk som han ene over her sier.

Og så var det veldig dumt av deg å ikke ringe han på nytt, fordi det er sjefen som skal ha beskjeden av deg personling, ikke av noen andre. "Det er ikke mitt problem at han ikke er tilgjengelig når jeg ringer" - holdningen din sier meg at du ikke kommer langt i arbeidslivet etter at lærling tia di er over

edit: Desuten så har du jo lov til å bare bruke 1 egenmelding i året. Så før du går å undersøker hver lille detalj som sjefen din gjør galt, sjekk deg selv for du kan få sparken fortere enn du aner. Og da regner jeg med at du kommer hit igjen og prøver å få hjelp til å finne noe feil som noen har gjort og at du egentlig ikke skulle hatt sparken og bla bla bla. Så voks opp, og slutt å ta egenmeldinger hele tiden. Hvis du er syk kan du gå til legen din og få sykmelding.
Vis hele sitatet...

I min bedrift er det 8 kalenderdager de siste 12mnd.

Sitat av NAV
Arbeidsgiveren kan bestemme at du ikke skal få bruke egenmelding hvis: du har brukt egenmelding fire ganger i løpet av en 12-måneders periode,
Vis hele sitatet...