View Single Post
Sitat av Dice Vis innlegg
Alt kommer ann på "hva" man kan forvente seg på byen. Du kan ikke slå hvis man opplever noe man kan forvente seg på mye, noe man skal takle. Derimot møter du en som plutselig gjør ting litt annerledes, er litt mer skremmende enn vanlig, så kan du godt kalle det preventivt nødverge. Som jente er jeg også ganske sikker på at du hadde kommet unna med det.
Vis hele sitatet...
Det handler så absolutt ikke om hva man kan forvente seg. Man er på et offentlig sted og skal da så absolutt ikke forvente at man skal måtte bli klådd og tatt på bare fordi mange andre gjør det på samme stedet.

Det er ikke et vilkår man godtar når man går inn på et utested.

Men om dette skjer så mener jeg så absolutt ikke at å bli klådd på rettferdiggjør slag og vold. Man har selvsagt nødrett og nødverge. Men man skal ikke bruke mer makt enn nødvendig for å få fonærmelsen til å opphøre.

Du må si tydelig ifra at dette ikke er greit. Slik at disse folkene lærer.


Forøvrig syns jeg det er en skam for vårt samfunn at det i mange kretser er akseptert at om jenter går på byen så er de fritt vilt for alle som slesker.
Ingenting galt med å få seg noe på byen. Men det er noe med hvordan kjønnsrollene er som gjør at mange gutter føler på seg at de må være så ekstremt aggressive for å få det de vil. Det er desverre veldig synd.

Jeg skulle ønsker jenter var mer frempå også. Så kanskje på den måten fikk man et mindre forvetningspress på det mannlige kjønn for å alltid skulle måtte være den aggressive part når man er i en sjekkesituasjon.