View Single Post
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
196
Sitat av heartslava Vis innlegg
"Christian apologetics is a field of Christian theology which aims to present a rational basis for the Christian faith, defending the faith against objections."

- Hvis du hadde lest mine innlegg så hadde du lagt merke til at jeg ikke bryr meg om hva folk mener om min tro.

Det er din egen personlig mening at religion ikke står for kjærlighet og forståelse. Jeg har forståelse for deg, ikke troende, andre religioner og respekterer det meste andre velger å tro/følge.

Hvis du foreksempel hadde sagt til meg at du ikke tror på religion og at det bare er tull så ville jeg forsvart det til en viss grad. Jeg ville ikke gått ned på ditt nivå og sagt at religion finnes og det er den riktige veien, velsigne deg min venn, du skal også finne Gud, må du vandre inn i kristendommen og føle at troen gir deg det riktige perspektivet på livet... Ville ikke brydd meg om deg, ville godtatt ditt argument men ville ikke startet noe diskusjon med deg.

Usaklig og oppsummere at dette ikke er noe religiøs tråd.

heartslava.
Vis hele sitatet...
Se selv på din egen definisjon av apologist. Du faller innenfor kategorien selvom du ikke bryr deg om hva folk tror om DIN egen tro.

Av alle offisielle definisjoner av apologist, så er du en.

Nei det er ikke bare min mening, det er også det religion fremstår som, omtaler seg om i sine egne bøker og er. Les hver og en av alle hellige bøker noen gang skrevet om de vestlige gudene, som vi åpenbart snakker om nå. Du vil ikke finne en ting som ikke ber deg om å gjøre fryktelige og syke ting mot dine medmennesker.

Ikke kom her og prek at vi burde finne Gud, jeg ville aldri fulgt en psykotisk nevrotisk selvopptatt gud om han ville bedt meg gjøre det bibelen/koranen/toraen ber deg om.

Og ikke bare ber disse bøkene deg gjøre dette for å komme til det evige paradis, de ber deg gjøre disse tingene på grunn lag av absolutt ingen beviser.

Still deg selv spørsmålet, ville du tatt livet av alle som ikke tror på Gud på dette forumet? Ifølge bibelen skal du det. Hvis ikke kommer du ikke til himmelen, og Gud kommer aldri til å elske deg.


Dette er INGEN religiøs tråd. Religion burde ALDRI assosieres med døden, eller noen form for menneskelige egenskaper. Religion burde BARE nå ut til befolkningen i deres egne private hjem og under eventyrsundervisning på barneskolen. Heller ikke trådstarter spurte om Gud eller religion, men allikevel blusser dette temaet opp. Jeg har kanskje brukt begrepet før men å engang snakke rasjonelt om temaet er forkastelig med tanke på millionene som har dødd pågrunn av religion, og de millioner som lever i total underkastelse til dags dato.


Og for å bruke din egen analogi; Det å diskutere med troende er som å spille sjakk med duer, uansett hvor mange ganger du vinner, kommer duen til å velte over alle brikkene og drite på sjakkbordet.
Sist endret av Sterain; 20. juli 2013 kl. 01:59.