View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Elshop Vis innlegg
burde vell egentlig hatt denne tråden i diskusjon fordi jeg har flere spørsmål jeg lurer på.

som foreksempel hvorfor tror kristene, muslimer, buddister etc at religionen de tror på er den rette tro? hvorfor tror de at vi kommer til en plass som heter himmelen? blir vi født på nytt men vi glemmer det gamle livet i det vi blir født på nytt? er det noen konkrete rapporter fra forskere som kan bevise eksakt hva som skjer med vårs når vi dør, det er vell en grunn til at det finnes mennesker og død, hvorfor skal vi bare leve 70-100 år så forsvinne og aldri eksistere igjen?

Hva er vitsen med livet hvis vi lever for å leve i 70-100 år for ingenting?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg antar at det ikke er noen mening med livet (annet en reproduksjon fra et evolusjonsmessig perspektiv), at liv oppsto var en mutasjon. Og tro på noe etter døden, vil jeg anta er et resultat av at vi er redd for å dø, og er smarte nok til å kunne tenke over slikt (vi er redd for å dø fordi vi har et overlevelsesinstinkt).

Bevissthet tror jeg er et resultat av hvordan hjernen er skrudd sammen, jeg tror ikke på noen sjel, når vi dør, så dør vi.
Sist endret av droppboks; 19. juli 2013 kl. 14:10.