View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ja, hun burde virkelig, virkelig ikke gått til politiet. Blir man voldtatt i arabiske land, og særlig i gulf-statene, bør man forlate landet øyeblikket og komme seg hjem.. før politiet blir innblandet og man mister passet. Det er faktisk blant de første tinga jeg skriver om i hvordan backpacke arabiske land i reiseboka mi (som jeg har skrivesperre på).

Det er derimot ikke så godt kjent nøyaktig hvor jævlige politiet i disse landene er, og all den tid du tydeligvis har absolutt null kunnskap om det selv synes jeg det blir veldig, veldig merkelig å kritisere hun for det.

Når i tillegg altfor mange i Norge er absolutt livredde for å si noe som kan oppfattes som negativt om enkelte kulturer så blir det enda mer forståelig hvordan hun ikke har fått med seg problemene her. Herregud, bare les over egne innlegg... du skriver konsekvent "enkelte kulturer", "enkelte land" og bruker generelle vendinger absolutt overalt hvordan du kan.. når du like gjerne kunne skrevet arabiske land (ikke muslimske!) og arabisk kultur.
Vis hele sitatet...
Jeg sier det er et problem at ho blir uskyldig dømt - det er noe som aldri skal skje (uavhengig av kutur). Jeg sa bare at man må respektere reglene til et land man reiser til som turist - ikke at man skal akseptere å bli uskyldig dømt. (Og om ho ble voldtatt er ho uskyldig i denne saken). Min forutsetning var at ho hadde frivillig sex med denne mannen.

Om politiet er jævelig og rettssystemet ikke-fungerende er det jo et problem i seg selv - som jeg sa tidliggere. Man må da kunne forvente at så lenge man forholder seg til dems regler så skal man ikke bli satt i fengsel.
Sist endret av etse; 17. juli 2013 kl. 16:34.