View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Er dere ikke fornøyd med å bruke lite skattepenger på alkoholproblemer? Ønsker dere lette tilgang, flere problemer og mer politiarbeid?

Begrunn gjerne dette, da all representativ statistikk i tråden støtter tidene vi har idag.
Vis hele sitatet...
Da kan vel du komme med noe statistikk på hvilke konsekvenser en utvidelse av åpningstidene for ølsalg med tre timer (20-23) vil innebære? Hvor mye skattepenger vil man måtte sette av til behandling og forebygging når det gjelder disse tre timene?

Jeg har tidligere lenket til forskningsrapporter som går i helt motsatt retning enn forskningen du og andre viser til, så dette har du neppe lest dersom du mener all statistikk i tråden støtter lovverket vi har i dag. Der finner du f.eks ett prosjekt hvor forskere fant at antall drap og voldsepisoder hadde falt drastisk etter at man i 2003 åpnet for døgnåpent salg av alkohol i London. Jeg har også i samme innlegg lenket til forskning som avviser store deler av forskningen vi baserer dagens alkoholpolitikk på.

Kanskje dere tar feil. Akkurat som dere har gjort når det kommer til narkotikapolitikken.

Til informasjon så stemmer det at det er sterk misnøye med at man strammer inn salgstidene for alkohol i Tyrkia. Dette har huseieren min (som er tyrkisk) fortalt meg tidligere. Men det er jo bare en av mange ting de er misfornøyde med.
Sist endret av caperno; 14. juli 2013 kl. 04:31.