View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Du skriver øl, men la oss tenke alkohol generelt. Det finnes da en del unntak til situasjonen du nevner. Forbruket vil ikke gå ned dersom vedkommende i stedet:
1. Kjøper heimbrent,
2. Låner/får alkohol av venner,
eller
3. Går ut på byen og kjøper og drikker seks øl der. Riktignok til en høyere pris, men til den samme nytten. Da han allerede sitter der så hvorfor ikke bestille noen flere øl, eller kanskje ett par drinker?
Vis hele sitatet...
1. Hvor mange drikker heimbrent på en vanlig fest/til middag? Etter å ha lest dette så får jeg inntrykk av at halve Norge drikker hjemmebrent på ukentlig basis, noe jeg tviler på er tilfellet.

2.Om de får alkohol av venner, så får jo vennene mindre alkohol --> forbruket går ned.

3. Om du skal ha øl til middagen, eller om du ev. skal til venner, så går du jo enten på ut etterpå, uavhengig av om du fikk tak i alkohol eller ikke, eller så går du ikke ut på by'n. Med mindre du er desperat etter alkohol da, og drar ut på by'n, istendenfor middag/venner.

Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg har jobbet i butikk i to år, og kan vel telle på to hender antall ganger jeg måtte nekte folk å handle øl enten fordi de var overstadig beruset eller fordi salget var stengt.
Vis hele sitatet...
Om jeg sier at du jobbet hovedsaklig fra 08:00 til 15:00, har jeg rett da?

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg har "svart" deg allerede 3 ganger:
Vis hele sitatet...

Nei, du svarte fortsatt ikke på hvorfor observasjonene mine motstrider logikken din.