View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Det finnes allerede privatskoler i dag. Dessuten; hva er galt med å drive etter profitt? Der du ser katastrofe, seg jeg potensiale og forbedringer. Flere privatskoler vil løfte opp lønningene og man vil få flere dyktige lærere. Til forskjell fra i det offentlige, så er kompetanse og effektivitet ett krav i privat sektor, så vi vil derfor få bedre skoler, dyktigere lærere og flinkere elever ved en økt privatisering! Dette trenger ikke koste oss skattebetalere noe mer, snarere tvert i mot.
Skolene over hele Norge forfaller, og det vil ikke bli noe bedre dersom AP får enda en periode bak rattet. Dersom man vil ha mer og bedre kvalitet for pengene, så velger man borgerlig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Tror du ærlig talt på dette selv? Sverige har hatt åtte år med en borgerlig/konservativ regjering og de har gjennomført den største skolereformen som Sverige har sett i moderne tid. Reformen innebærer omtrent alt det du roser opp i skyene i innlegget ditt.

Hvordan gikk det egentlig? Hva ble resultatene? Hva synes svenskene selv etter disse åtte årene? Er du villig til å la Norge gjennomføre det samme eksperimentet?