View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg tror alle vet at det finnes enkelte som er i en situasjon hvor det å ha bil er noe som nesten er nødvendig - men jeg tror en stor del av oss som lever i Norge bruker under 45 minutter med kollektivtransporten til jobb, spesielt de som bor relativt sentralt. Og 30 minutter på en buss til og fra jobb er ikke noe jeg ser på som veldig ille.

Slike argumenter er et problem for hver gang noen drar opp det at man ønsker at man skal bruke kollektivtransport kommer noen og sier "Nei det går ikke, for jeg bor et sted hvor det går 1 buss annen hver time og jeg må bytte buss for å komme til skolen". Det ødelegger ikke argumentet, for man må snakke om flertallet og se på befolkningen som en helhet - og jeg er sikker på at veldig mange som i dag kunne fint tatt kollektivtransport til jobb - men rett og slett ikke gidder. Og personlig kjenner jeg mange som kunne kommet på jobb med en 20 minutters busstur, eller å sykle i 20-30 minutter, som fremdeles velger å ta bilen - det er disse menneskene man vil ha vekk fra veiene.
Vis hele sitatet...
hvorfor det, de bryter ingen regler og lover.

Så lenge personen har klasse B og bil så kan personen kjøre hvor han vil.