Tråd: Homofoli
View Single Post
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jeg ser da argumentet, man mener at heterofili og homofili er så likestilte, ihvertfall i sitt stille sinn, at det ikke bør gjøres noen sak ut av noen av dem. Fint nok det, men mest av alt vitner det om en manglende viten om, eller kanskje uvilje mot å se, hvilken rolle de homofile har hatt i historien og hvor uglesett det fremdeles er i mange kretser, om enn det er mere subtilt. Det betyr imidlertid ikke at det ikke føles av dem det går ut over, og tegn på glede som blant annet slike parader utviser kan da ikke være annet enn flott. Jeg ser virkelig ikke problemet.
Vis hele sitatet...
Tja. De homofile jeg kjenner misliker gaypride og andre homoparader. De vil bare leve likt som alle andre, og ser ikke noe spesielt med at de liker samme kjønn. Hvis noen skulle kle seg i lakk og lær, danse rundt og "representere" noe ved meg, ville ikke jeg satt pris på det. Dessverre representerer disse paradene svært få homofile, og om noe er det stigmatiserende.

For all del, hvis homofile, heterofile eller transseksuelle vil sprade rundt og vise seg fram - stå på. Men de kan finne en annen måte å gjøre det på, enn en som kun en liten andel kan stille seg bak. Jeg har ingen tall på dette, men flere homofile jeg kjenner setter lite/ingen pris på paradene, og synes om noe, at det bare er flaut.