Tråd: Homofoli
View Single Post
Hva er normalt, hva er naturlig? Hva er IKKE naturlig i mennesket, hvordan kan noe ikke være naturlig? Hvis en mann elsker en annen mann, er det alt annet enn unaturlig. Alt som mennesket er, er naturlig, for det kommer av naturen opprinnelig, og alt er fra naturen. Så lenge det ikke skader deg selv eller andre, er jeg FOR, samma hva.

Det er til og med naturlig å drepe og utøve vold, mennesket har alltid gjort det. Dette er det laget lover mot, fordi det berører andres liv, ofte negativt. Kan man da med rett i naturen nekte et menneske å elske et annet, og utøve de handlinger som gir en nytelse og livsoppfyllelse?

Dette med at enkelte synes det er "kleint" osv. kan man trekke likheter til med andre ting enn homofili, bare se på subkulturer og undergrunnsmiljø, blir ikke de ofte sett ned på og folk tenker "gud hvordan er det de kler seg, hva slags musikk er det, og se på håret deres!?" osv.
Jeg tror det er en fremtredende usikkerhet hos voksne menn som fører til dette.

Et eksempel på usikkerhet: Jeg og tre kompiser satt på t-banen ned mot Oslo Sentrum den 17. Mai i år. Vi hadde drukket litt til frokost, og var i godt humør. Husker ikke hva vi drev med, men en av kompisene mine strakte seg over mot den andre kompisen som satt i setet ovenfor, og skulle klapse han på låret eller noe sånt, no biggie. Han kom nær (eller bare FOR nær) låret til en Brite som satt og leste en bok. Med en gang han så hånden til kompisen min i sin øyekrok kom han med en trussel "Dont you fucking touch me! Touch me again you fucking homo and I will slap you" eller noe i den dur. Han gikk rett ut med å kalle kompisen min homo - da tenker jeg hva faen er det? Han følte seg så truffet at han flyttet seg bort og ville heller stå og lese enn å henge med oss "fucking homos". Jeg ser på ham som en trist og usikker liten mann.

Homofile er en minoritet (for alt vi vet) og jeg tror at man om x antall år vil kunne se en veldig klar historisk utvikling fra hvordan det gikk fra å være tabu, til noe helt "normalt akseptert" i samfunnet. For det bør ikke være noe annet enn greit, folk kan passe sine egne saker..
Sist endret av bQuick; 7. juni 2013 kl. 12:02.