View Single Post
For min del er heimen noe av det viktigste som ma vaere iorden. Etter det ble mer og mere tull her hjemme har psyken min blitt mindre bra. Dvs, ha en tryggt sted hjemme der en har det bra er et viktig steg.
Det andre som pavirker meg, kanskje aller mest, er a fole meg onsket av de rundt meg, venner og familie. Ha folk rundt seg som en foler seg trygg pa og har det bra sammen med er alfa omega.

Til slutt, som har blitt nevnt, er apenhet ang tema. Har selv erfaring av a ikke bli forstatt, men heller sett ned pa nar jeg har fortalt venner og min egen mor om mine problemer. Folket trenger mer informasjon og kunnskap om depresjoner og andre psykiske problemer.

Rusmidler er vel generelt sett ikke bra for de fleste, men selv foler jeg cannabis HJELPER depresjonen min i stor grad, selv om jeg har et veldig lavt forbruk (kan ha 5g i flere mnder).

En hobby eller noe a bruke tiden pa er ogsa veldig hjelpsomt for meg, som trening eller andre aktiviteter.
De siste ukene har jeg begynt a ga korte turer, og det hjelper faktisk vanvittig mye. For kunne jeg finne pa a fyre en J om ting var virkelig ille, men na er det ofte nok a ta seg en tur borti skogen i 30 minutter.

Konklusjon: Ikke sitte hjemme alene og tenke, men a komme seg ut og ha noe a drive med er det beste.

Dette blir for depresjon, som er det eneste jeg har erfaring med.