View Single Post
Når det gjelder rusmidler kontra psykiske problemer, så faller det tilbake til "hva kom først, høna eller egget".
Så om en begynte med rusmidler p.g.a. psykiske problemer eller omvent. Mesteparten (selv om de ikke er mange) rusmissbrukere jeg har kommet i kontakt med, var de psykiske problemene der først, og rusen er en (dårlig) selvmedisinering med mye bieffekter.
Etter det jeg tror, er de som har fått problemene p.g.a. rus i mindretall. Men dette er selvsagt et problem, en må løse for hvert individ!

Sitat av Knask Vis innlegg
Dette spørsmålet virker temmelig løst, men for min del syns jeg at det er viktig at man har det bra med seg selv.
Trening, gode og næringsrike måltider til faste tider, tilstrekkelig med søvn, fine opplevelser ute i naturen og generelt sett en sunn livsstil - er faktorer som gjør at jeg fungerer bra både på det fysiske og psykiske plan.
Om jeg slurver med èn eller flere av de nevnte tingene føler jeg meg fort som en dass, hvilket jeg ser for meg at kan føre til depresjon i lengden.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke det du har skrevet her er ille! Men noen ganger er det absolutt ikke gjennomførbart.
For hvis du har crashlandet skikkelig, er det meste av det der umulig. Jeg har selv vært så sliten, at det å gå på dass har vært en skikkelig utfordring! Og en tekopp kjennes ut som den veier 10-20 kg.