View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Finansavisen skrev for en tid tilbake at hver innvandrer som kom til Norge kostet i gjennomsnitt 4.1 millioner kroner i løpet av livet deres. Videre skrev Finansavisen at Norske barn er lønnsomme, artikkelserien var basert på uttalelser og statistikk fra SSB.

Det kom også frem at andregenerasjonsinnvandrere og innvandrere som kommer ferdig utdannet til Norge som oftest er lønnsomme. Men disse innvandrerne vil ikke ha jobbene som du og jeg ikke vil ta.

Jeg kan ikke finne frem kilden min nå, da den ikke ligger gratis tilgjengelig på nettet. Finansavisen er en papiravis. Derimot har andre aviser referert til Finansavisen og gitt dette ut på nettet:
Norske barn er lønnsomme
Innvandrere koster Norge mange milliarder kroner

Tro det eller ei, men det veldig vanskelig å innvandre til Norge i dag. I 1975 hadde flere mennesker innvandret til Norge, dette medførte større arbeidsledighet og mangel på boliger. Dermed ble det innført en total innvandringsstopp, som til den dag i dag har bestått. Det er for det meste kun tre årsaker til at noen tar turen til Norge. Et fåtall er også huket inn av oljeselskap som spesialister, og har fått oppholdstillatelse den veien. Ingeniører og andre spesialister er det eneste vi med rett kan se på som brudd på innvandringsstoppen. Men jeg ser ikke noen løpe ned Carl Johan for å kreve at vi kaster ut ingeniører.