View Single Post
Sitat av GikkGakk Vis innlegg
Jordkloden er jo da også overbefolket, så vi kan da gå fram som et forbilde for de landene med de store befolknings problemer. Og jeg mener det burde bli tatt inn mindre innvandrere, for jeg vil gjerne ha folk som snakker norsk rundt meg, blir vi mer multikulturelle nå snakker alle innvandrere på utenlandsk og det blir litt unaturlig for meg da og gå rundt og ikke forstå hva folk snakker om. Men innvandrere er store utgifter for Norge vil jeg da anta pga. NAV, transport, norsk opplæring osv.. (Merk da at dette ikke gjelder alle innvandrere)
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig at vi må ta vare på kulturelle verdiene Norge står for, men her var det i førsteomgang snakk om utgifter, og økonomisk politikk. Det er stor forskjell på innvandrere som flytter pga. arbeidsmigrasjon, og innvandrere som blir værende grunnet andre årsaker. Mange av de som kommer til Norge sparer penger for å engang reise tilbake til utlandet. Jeg stusser også litt på ved hvordan vi skal fremstå som et forbilde for "den tredje verden". Befolkningsutvikling skyldes i stor grad situasjonen i hvert enkelt land, og er dermed vanskelig å gjøre noe med. Jo bedre levekår i landet, jo større sjanse er det for at barn vokser opp som igjen fører til at foreldre ikke er avhengige av å få mange unger for å "sikre" seg at noen av dem vokser opp.