View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Så hvem skapte skaperen?

(Mennesker har for øvrig, som alle andre arter, blitt til gjennom evolusjon, og en intelligent skaper av mennesket er både overflødig og inkompatibel med evolusjonsteorien.)
Vis hele sitatet...
Dette er et typisk spm som ateisten gir den religiøse, og vice versa. Hvem skapte kulen som førte til "the big bang"? Hvem skapte gud?

Personlig har jeg alltid trodd det er gud som står bak alt, det virker bare fornuftig for meg. Det viktigste er vel å respektere hverandres tro, og ikke se ned på andre fordi de ikke har samme tro som deg selv.

Så kan jeg stille deg samme spm, ikke sant? Hvem skapte "the big bang"? Hvem skapte tingen som skapte the big bang? Hvem skapte tingen som skapte tingen som skapte "the big bang"? Slik kan jeg fortsette i evigheter, og slik kan du fortsette i evigheter om gud.

For å komme til poenget mitt, det virker mye mer fornuftig å tro at det finnes en gud bak alt dette, enn å tro at vi bare dukket opp fra intet slik forskningen sier. Det ligger ikke noe mening bak det, mener jeg. Gud er uendelig. I forskningen så har alt en start og en slutt, har jeg rett?