View Single Post
okei, ser at flere ber deg om å vente og kan si meg nogenlunde ening. AMD så vit jeg vet skal ikke slippe en ny CPU før om ca et år og det er for lenge å vente. På intel sin side kommer Haswell om ikke veldig lenge (juni tror jeg) så det burde du vente på. når det kommer til grafikk kort er det litt opp til deg selv. hd 6970 kan holde en liten stund til og det er det jeg vil anbefale. Nvidia har egentlig ikke sagt noe ordentlig om når 700 serien kommer ut og personlig ihvertfall venter jeg heller til 800 serien som skal komme neste år. grunnen til dette er at 700 serien bare er en opdatering til 600 serien som er raskere, men ikke i nærheten av 800 serien (antagligvis ihvertfall). dersom du ikke "må" bytte fra dit alerede gode kort ville jeg anbealt å vente til 800 serien.

ramet som du har kan du beholde bare finn deg 4gb til ettersom de du har er veldig gode. HDD vil nok ikke dø på et par år enda. vil anbefale på det sterkeste å kjøpe WD Red HDDene ettersom de er ment for tungt bruk. eventuelt sette opp et Raid system for den HDDen du har hvis du er redd for å miste ting.

du er dessværre nødt til å kjøpe nytt hovedkort uansett om du har lyst på amd eller intel ettersom begge merkene har gått over til nye CPU koblinger. (am3+ for amd og 1155/2011 for intel). dersom du skal kjøpe de snart sluppete intel prosessorene må du også vente til etter de er sluppet ut ettersom de kommer med andre koblinger (tror jeg) og nytt chipset (z87 hvis jeg ikke tar feil.)

ved siden av disse er strømforsyvningen god nok til at det burde gå ann å oppgradere videre med denne. dette gjelder også kabinettet. du kan velge litt selv om du vil bruke penger på en større SSD, men til sjuende og sist er ikke dette nødvendig for bedre ytelse bare litt mindre loading screens =D