View Single Post
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hvorfor MÅ innvandrere rette seg etter norske normer, skikker, tradisjoner og regler egentlig? Og hva innebærer dette? Må alle innvandrere melde seg inn i statskirken og delta i gudstjeneste på julaften? Må de spise fårikål, brunost eller kokt torsk minst en gang i uken? Ærlig talt, så lenge innvandrere lærer seg språket vårt og respekterer loven på lik linje med nordmenn flest ser jeg ikke hva som er problemet hvis de ønsker å ta vare på litt av den gamle kulturen sin. Om det så er å be til en fremmed gud, røyke vannpipe eller feire nasjonaldagen med sitt eget flagg. Det nytter ikke å prakke på noen et flagg og skrike BLI NORSK hvis man ønsker å integrere dem.
Vis hele sitatet...
men hvorfor må vi ta følgene av at vår egen tradisjon blir svekket?
Jeg bryr meg ikke noenting om hvem de ber til, om de røyker vannpipe eller ei eller om de veier med flagget...
Men det jeg bryr meg om er at de veier med flagget i et tog som skal symbolisere Norge. Et tog som representerer Norge som en multikulturel nasjon men som EN nasjon.
At vi alle er samlet under Norges flag representerer dette...
man trenger ikke 100 andre typer flag som representerer borger-krig, kvinne diskriminering eller lukket ytringfrihet.
Norges flag har blitt et symbol i seg selv på hva man prøver å få frem! Så la Norges flag få være det ene som vi alle som møter opp og går i tog for og feirer! Vi er en nasjon, en nasjon har ett flag, uansett hvor multikulturelle vi er!
17. Mai er nasjonensdag, ikke en dag hvor vi alle møter opp og sprer våre individuelle budskap, men en dag vi samlest, for å vise hvilke nasjon vi lever i, og norges flag representerer alt dette i seg selv!
Sist endret av ingis95; 26. april 2013 kl. 06:34.