View Single Post
Sitat av Ignotum Vis innlegg
Når du skriver at "vi" bedriver terroristaktivitet mot forskjellige land i innlegget ditt med det fine kartet er du virkelig på bærtur. Det er stor forskjell på å angripe millitære mål der sivile liv går tapt i motsetning til angrep der det å drepe flest mulig sivile faktisk er målet.
Vis hele sitatet...
Israel (vel, sannsynligvis Israel.. det er ikke bevist eller bekreftet.. noen gjorde det iallefall) festet bilbomber på bilene til sivile forskere som jobbet på Bushr-reaktoren. Sentrifugene som vi har vært så bekymret for befinner seg ikke engang i nærheten av Bushr (de er i nærheten av Qom om jeg husker riktig), så det er ikke sjans for at disse forskere kan betraktes som militære mål. Det var bevisst taktikk for å skremme dem. Det er omtrent definisjonen på terrorisme.

Når vi treffer signatur-mål i Yemen er det også sivile vi tar. Det er riktignok sivile i et samfunn gjennomsyret av våpen, men de er ikke stridene, de har ikke angrepet noen og de har ikke uniform. Jeg har vanskelig for å se hva annet en statsterrorisme man kan kalle det når et land systematisk angriper sivile i et land.

Når vi traff bevisst valgte å treffe et bryllup i Pakistan, så er ikke det heller et militært mål. Vi angreper sivile, men unnskylder oss alltid med at de egentlig er slemme, og at vi ville jo ikke drepe sivile.. men fortsatt gjør vi det.

.. jeg må¨også ærlig innrømme med at jeg sliter med å se forskjellen på lidelsene vi har påført den Irakiske sivilbefolkningen og lidelsene påført ofrene for 9/11, Madrid-bombinga og nå Boston-bombinga.

.. så man ender opp med at når man ser på faktiske konsekvenser mot uskyldig sivilbefolkning så kommer vi mye verre ut enn muslimene.. så ja, du har rett i at vi har mye, mye hyggeligere retorikk.. og at mange kjøper denne retorikken; men jeg synes det er mye mer interessant å se på faktiske handlinger og hva som faktisk skjer.

Sitat av en eller annen idiot
Hvis du ikke forventet å få noe motstand (spesielt til detaljer) i tråden din så burde du vel ikke kommer med "to kontroversielle påstander" i begynnelsen av tråden din.
Vis hele sitatet...
Du er den eneste som åpenbart mangler evner til å forstå hva som blir skrevet i denne tråden. Resten av innleggene er minst ok.
Samme med vesten. så vær nøyaktig. Bare det at du er så overbevist at noen som ikke kommer fra et vestlig land er så dum at dem ikke klarer å fatte forskjellen sier litt om en som "har vært i over 80 land".
Vis hele sitatet...
Kan du skrive setninger som henger sammen iallefall? Som jeg skrev i PM (som denne diskusjon virkerig for guds skyld hører hjemme i ditt forbanna kjøtthue, for dette er komplett uinteressant for andre) så er det absolutt helt normalt i alle sammenhenger, bøker, media, forskning og hvor som helst annet å snakke om regioner.

Poenget mitt, som du fortsatt tydeligvis har veldig, veldig vanskelig for å skjønne.. såpass at jeg lurer på om du er lettere tilbakestående.. er at hva man anser som regioner er veldig avhengig av hvor man er i verden. Jo lenger unna man kommer seg selv, jo større blir landområdene man anser som en "region"... fra midt-østens perspektiv blir dermed vesten en entitet.
Hvorfor kommer det så mange asylsøker og invandrere til norge i forhold til andre land hvis dem ikke klarer å vite forskjellen...?
Vis hele sitatet...
Uhm, det kommer rimelig jevnt med asylsøkere til alle land i Europa. Norge får en ganske liten andel av dem (oversikt her).
Såklart ser radikalister på Vesten som en entitet når det kommer til hatmeldinger, det er enkelt og viser en viljekraft om å stå imot noe større en seg selv.
Vis hele sitatet...
... ok.. så etter all mjauinga di er du faktisk enig i at i denne sammenhengen er det naturlig å anse vesten som en entitet? Kult. Kjøtthue.

Sitat:
at selv om vi tenker på oss som Norge, så tenker de på oss som vesten... og vi gjør det samme
Er det ikke ganske farlig å tenke på denne måten? skal vi virkelig ikke klare å se forskjellen innad så store regioner her i verden?
Vis hele sitatet...
.. selvfølgelig burde man klare det. Duh.

.. men praksis er uansett at man ikke klarer det. Ta en titt på hva velutdannede nordmenn klarer å lire av seg av ignoranse på db.no om du lurer... og så kan du tenke deg hva folk sier i land hvor folk sjelden har mer enn grunnskolen, har medier de ikke kan stole på, så mye diskusjon foregår privat og ved hjelp ryktespredning.. det er db.no ganger 1000.

.. så uansett hvor mye du synes at alle burde være mer intelligente, så er det komplett irrelevant all den tid vi ikke er det. Kjøtthue