View Single Post
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg må bare først si at jeg har sovet ekstremt lite i natt, så det kan godt være hele tråden er bullshit, i så fall beklager jeg, men det virker som et interessant tankeeksperiment.

Men la oss gjøre et lite tankeeksperiment; la oss si at spøkelser hadde vært ett etablert faktum, at vi visste og forskere hadde bekreftet deres eksistens (la oss heller ikke diskutere fysikken bak det, de er laget av et mystisk stoff kalt ektoplasma ok? La oss si at et spøkelse er et avtrykk av en person som har dødd en spesielt traumatisk død (har en "grunn" til å spøke), og innehar visse overnaturlige evner.

Vi kan si de har visse "basic"-evner (kan gjøre seg usynlig, gå gjennom vegger, sveve, flytte på ting, leke med dører og så videre, men de er knyttet til plassen de døde), pluss at de får noen evner knyttet til dødsfallet sitt (ett eksempel; i Alta har vi en bratt, svingete, trang og jævlig vei kalt kløfta, og det sies at i blant vil det stå en kvinnelig haiker der, hvis du ikke plukker henne opp vil du havne i en bilulykke, det kan f. eks være hennes evne).

Men hvordan tror dere verden generelt sett hadde sett ut om spøkelser hadde vært et etablert faktum? La oss si de ble påvist for en 10-15 år siden, så vi slipper og omskrive verdenshistorien.

Personlig tror jeg folk hadde vært mindre redd for dem, kanskje det å plukke opp haikeren jeg nevnte lenger oppe hadde vært en casual sak, du plukker henne opp, hun forsvinner etter en stund, no big deal. Jeg tror også vi hadde prøvd å "hjelpe" dem og komme til etterlivet (eller hva nå som er der, personlig tror jeg ikke på noe etterliv, men for trådens skyld, hvorfor ikke).

Ja... det var alt jeg hadde foreløbig, hvis jeg kommer på noen flere ting jeg tror ville vært annerledes skal jeg poste dem, men jeg er sikker på at freaks har nok av kreative innslag.