View Single Post
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jeg ser at du har lagt inn toll, men kan man velge vare? Ulike varer har ulike tollsatser. Det er nok bedre å bruke linken til STAbana hvis man vil få et korrekt resultat.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg det går kjappere og er enklere å bruke programmet enn kalkulaoren på tollvesenets sider, men det er vel en smakssak. Angående toll, så er det generelt sett 10.7 % toll på jakker, gensere, bukser og t skjorter, og 5.6 % toll på varer som tekstiler o.l. Jeg unnlot å ha en funksjon hvor man kan velge varetype, rett og slett siden de aller fleste varer er tollfrie, og at det at man må velge varetype først bare vil gjør ting litt mer kronglete.

For øvrig legger programmet også til fortollingsavgift, noe tollvesenets kalkulator ikke gjør. Man kan også kjapt bytte prisen på enten vare eller frakt og umiddelbart få oppdatert data, noe som ikke er tilfellet med tollvesenets kalkulator.

Men for all del, jeg er klar over at det jeg har laget ikke er revolusjonerende. Det gjør bare ting litt enklere, og selv synes jeg den er mer lettvint å bruke enn tollvesenets.

TIPS: Hvis man lager en snarvei til programmet, og gir denne snarveien en "shortcut key" (ved å høyreklikke på snarveien og trykke på egenskaper), kan man starte programmet kun ved å taste f.eks. CTRL+ALT+N uansett "hvor" i Windows du er, noe som er betydelig raskere enn å navigere seg frem gjennom tollvesenets sider.
Sist endret av Stupebrett; 16. april 2013 kl. 07:56.