View Single Post
Selv synes jeg at RTS-spill hvor micro og repetitive handlinger er fokus for å vinne en kamp ikke blir ekte RTS. I microhell kan du ha så god taktikk du vil og allikevel tape hardt for en koreansk 14-åring som trykker dobbelt så fort som deg, men hvor er strategien i det?

De første 4-5 minuttene kan strategien i AoE 2 bli veldig lik for de forskjellige sivilisasjonene (med noen unntak, som chinese som starter med ekstra villagers og huns som slipper å bygge hus) fordi målet er å bygge økonomien raskt for å støtte de framtidige strategiene dine, men etterpå føler jeg at det er mange muligheter og valg for hvordan du vil beskytte deg og slå fienden. Jeg brukte ofte celts når jeg spilte, usikker akkurat nå på spesialitetene deres, men husker jeg brukte en kombo av battering rams (som har bedre stats for celts) og champions for å "sette spikeren i kista" når jeg hadde kommet til Castle Age.

Har ikke sett så mange strategi-guider ute på nett, men fant denne med et raskt søk: http://www.wikihow.com/Make-Your-Eco...e-of-Empires-2

Har selvfølgelig forhåndskjøpt AoE II HD, og kjenner jeg gleder meg til å spille igjen for første gangen på noen år