View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Dette fryder meg, jeg kjenner en orgasme av glede og gnir meg i hendene. Verden vil aldri bli den samme igjen. Bankenes tid er over.

Det har lenge vært slik at folk har sett på banken som et trygt sted å bevare sine penger, hvor småsparere har hatt en garanti, nå ser vi at denne garantien er en bløff og folk som har spinket og spart hele livet blir frasjålet (ja, FRASTJÅLET, dette er tyveri) sine penger for å betale feite banksjefer med gullringer, korrupte politikere og annet avskum som aldri har puttet inn en ærlig dags arbeid.

Mine herrer, skrekken vil spre seg i hele europa, folk vil slutte å stole på banker. Det er så vanskelig å tro, jeg hadde aldri sett for meg at vi skulle komme hit så fort, det vi ser nå er history in the making. Vi vil se en boost for bitcoin av så store dimensjoner at ingen på dette lille forumet kan fatte hvilken virkning det vil ha.

Nesten alle motargumenter mot bitcoin kan nå bli besvart med ett eneste ord: Kypros.

Det skal bli deilig å være utenfor systemet framover, det skal bli en fryd å se brikkene i spillet falle en etter en helt til det til slutt klapper sammen under sin egen vekt og gjevnes med jorden.
Vis hele sitatet...
Tja det er jo greit å fryde seg over at banknæringen må på rehab. Men det som ikke er like frydefullt er konsekvensene av et evt. internasjonalt bankrun.

Konsekvensene av dette kan få finanskrisen v 1.0 til å fremstå som lett skydekke på en ellers bra dag. Resultatet av dette kan bli en kollaps som verden aldri før har sett. Og en krise som blir så dyp og langvarig at det ikke bare kan true EU som union men som kan utløse alt fra borgerkriger til folkeopprør og langvarig krise, etterfulgt av sult og katastrofer.

En annen ting som også må belyses er jo rollen til troikaen EU, IMF den europeiske sentralbank. Det er jo disse tullingene som presser frem denne situasjonen. Hva er årsaken til at slike krav stilles? Og hvordan har egentlig jobben vært håndtert i feks Hellas?

Er dette kanskje også exit Euro, og exit EU?