View Single Post
Sitat av packman Vis innlegg
Hvis du tror at et sprøyte rom i Oslo er nok så har jeg vanskelig for å ta deg serriøs.
Stemmer selvfølgelig at mange faller tilbake etter rehabilitering, men da er det nok heller en feil i rehabiliteringen. Det som trengs er oppfølging over lang lang tid, men det koster selvsagt mye penger.

Det som da er synd er at regjeringen i dag har gjort det nesten umulig for de private rehabiliteringssentrene å drive på med regler og forskrifter som de innfører.
Så dermed blir det ikke alle som får et godt tilbud om rehab og køene blir lange.
Noe som ikke kommer fram i media, hvor det virker som om du har hentet dine synspunkter fra.

Ja var det jeg tenkte, men kanskje ikke nødvendigvis kun mot heroin. Problemet er vel kanskje heller at det blir tatt for lett på som du her viser, noen plakater rundt om er ikke nok. Har kjennskap til noen som har reist rundt på skoler og holdt veldig direkte og virkningsfulle foredrag, noe som har vist seg å fungere i ettertid. Her er også problemet at skoler ikke prioriterer det da de ikke setter av tid og heller prioriterer en viktig nynorsk prøve.

Til slutt vil jeg legge til at jeg har pratet med flere eksnarkomane om denne saken og de sa alle at det var rehabiliteringen som hjalp de og hvis de hadde fått tilbud om gratis heroin(som det også har vært diskusjoner rundt) så hadde de muligens ikke levd idag.
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt ikke nok. Vi må også dele ut heroin på resept til de tyngste heroinnarkomane som ikke har noen effekt av rehabilitering. Det er også disse Gahr Støre tenker på når han lanserte forslaget om røykeheroin; de som har prøvd alt annet, men ennå ikke klarer å slutte. Hvorfor skal de tvinges til å injisere heroinen? Gi de gratis heroin og la de røyke den! Det er godt mulig at du har snakket med (eks)narkomane som mener at rehabilitering fungerte og som sier at de muligens ikke hadde vært i live i dag om de hadde fått gratis heroin. Vel, dette er ikke de narkomane som hadde fått gratis heroin - det skulle vært forbeholdt de som har vært gjennom alt av rehabiliteringstilbud- og tiltak, men som fremdeles ikke klarer å bli frisk. Du har rett og slett snakket med "feil" narkomane, så prøv å ta en prat med de som ikke klarer å slutte med heroin til tross for all hjelpen de har mottatt.

Jeg registrerer forøvrig at du ikke svarte på det eneste spørsmålet som jeg stilte deg.
Sist endret av caperno; 15. mars 2013 kl. 11:52.