View Single Post
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
812
Folk som aldri har sett eller satt sine føtter på en snøscooter kan faktisk bare melde seg ut av tråden fordi de aner ikke hva de snakker om når de sier at naturen blir ødelagt, det er for mye støy og forurensing.

Jeg lurer på hvorfor det ikke er noen merker på naturen i hagen utenfor huset mitt og eiendommen rundt hytta på sommeren?
Jeg og flere kjører jo scooter der hele vinteren
Jeg har på mine 22år enda ikke sett en scooterløype bli om til en sti eller lignende på sommeren på grunn av "markavtrykk" som scooteren lager på vinteren, med mindre løypa går over en tursti for bærplukkere og lignende og enda da så utvider ikke stien seg etter mange år med ramponering, merkelig..

Hvorfor må søringene bestemme hvor jeg kan kjøre? No offence dere fra sør, jeg mener bare at dere har et stort flertall på stortinget iforhold til de på stortinget som faktisk bruker en snø scooter vær sesong.
Det virker veldig som om at de få fra nord på stortinget ikke blir hørt av de som sitter litt høyere på tinget, nemlig søringene og de aner jo faktisk ikke hva som foregår her nord og hvordan ting fungerer her.
hvorfor kan ikke kommunene det?
Eller enda bedre, hvorfor ikke bare innføre fri ferdsel på snøscooter i utmark og gi litt mer penger til fjellpolitiet så kan de passe på at folk ikke kjører som idioter på fjellet.

Her hvor jeg bor så er det en ungdomsklubb å den er åpen 2 ganger i uka, ingen svømmehall, ingen kino, nesten ingen ting for ungdommer og da er snøscooter veldig greit for en på 16år å ha, for h*n kommer seg ut i naturen, blir mer sosial for man kjører som regel med venner og bekjente.
Når man har så lite tilbud til ungdommer, hvorfor ikke bare la dem kjøre? ser virkelig ikke poenget i å ha så strenge regler på fjellet.

Innlegget ble sikkert rotete å gir sikkert lite mening, men følte at jeg måtte tilføye noe siden jeg står stekt for fri ferdsel i utmark med kjøretøy.