View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det kom ingen signaler siden han lå på magen.
Vis hele sitatet...
Altså burde politiet ha vært ekstra forsiktige og mer påpasselige og tenkt på konsekvensene av det de gjorde. Det gjorde de ikke. Men det er jo greit, for du fulgte boka!



Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, for de brukte en godkjent arrestasjonsteknikk.
Vis hele sitatet...
OK, så boka er viktigere enn evnen til å tenke selv.
Jeg håper jeg aldri møter deg.



Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er direkte feil. Grunnen til at de fleste saker henlegges er at det er svært lav terskel for at Spesialenheten ser på saker, og dette benytter kriminelle seg av for å hevne seg på politifolk.
Vis hele sitatet...
Ah, selvsagt! Tror du virkelig dette? Bare av nysgjerrighet - er du polititjenestemann? Dette er nemlig holdninger man kun forventer å finne innad i den klinken.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Spesialenheten er fortsatt uavhengig av politiet, og underlagt justisdepartementet.
Vis hele sitatet...
De består av forhenværende politifolk og er omtrent like uavhengige som resten av departementet, vil jeg tro. Det ville faktisk hjulpet om de ikke holdt kortene like tett til brystet slik at man fikk se vurderingene deres i større grad. Hvem vet, kanskje man til og med hadde vært enige med dem av og til?


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, det er åpenbart for alle som evner å tenke rasjonelt.
Vis hele sitatet...
Ah, så alle som er uenige med deg mangler evne til å tenke rasjonelt? Dust!

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
"Folk flest"? Ja, hvis folk flest ikke har satt seg inn i saken og de bare baserer seg på løgnpropaganda så kan det sikkert stemme, men fakta avgjøres ikke ved avstemning.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Media driver løgnpropaganda. Vitnene skjønner ingenting. Trondheim består av lettlurte nisser som lar seg rive med av følelser. Faktisk er det hele en gigantisk konspirasjonsteorie rettet mot de undertrykte politimennene!

Si meg, eksisterer folket for å gjøre politiets jobb lettere? Eller er det kanskje motsatt? Har det aldri slått deg at det er dumt om politiet er så brutalt i utakt med folket de er satt til å tjene?



Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det trenger ikke bli vurdert av rettsvesenet fordi det ikke er noe grunnlag for det.
Vis hele sitatet...
Iføle politiet og spesialenheten, ja. Det betyr ikke at de har rett. Faktisk er det ganske ofte at saker går helt til høyesterett, til tross for at dommerne underveis har vært sikre i sin sak. Å kategorisk fastslå at de overnevnte vurderinger er en juridisk grunnmur vitner om manglende forståelse av hvordan rettstaten fungerer. Politistaten derimot, der ser vi mer av den typen juridisk utøvelse vi så i Obiorasaken.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du svarte forøvrig ikke på når politiet ba folk om å holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Jo, det gjorde jeg, men du var for dum til å se det. Når det setter på platespillersvaret og svarer "vi har ikke gjort noe galt", er stumme for all kritikk og mer enn antyder at kritikerne burde finne seg noe bedre å gjøre, så ber de folk om å holde kjeft. Vanligvis er politiet mer direkte i sin fremtoning, men på høyere nivå henmder det at de snakker politikerspråk også.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Og selvsagt har politifolk som benytter teknikker de er lært opp til å bruke ryggen fri. Det er ikke deres feil at de er lært opp til å bruke slike teknikker. Men du mener kanskje at politiet ikke skal gjøre som de er lært opp til...

Holdningen som er farlig er den du kommer med: At politiet skal ignorere det de er lært opp til.
Vis hele sitatet...
Ja faktisk mener jeg akkurat det! De skal tenke selv, ikke stole blindt på en fjern autoritet! Jeg vil heller få urettmessig bank av en politimann som i etterkant er villig til å si "sorry, jeg feilvurderte og gikk for langt" enn av én som sier "jeg fulgte boka og kan ikek klandres". Du vet, en av de hadde jeg kanskje kunnet forsone meg med. Slik du beskriver det, skal politiet opptre som roboter som slavisk følger ett gitt sett med instruksjoner. De av oss som har syslet litt med robotikk har imidlertid sett konsekvensene av feilprogrammerte roboter, og det blir oftes... søl. Politifolk er mennesker, og man bør stille de samme krav til dem som til alle andre. Ett av disse kravene er evnen til å tenke selvstendig. Har de ikke den evnen bør de ikke slippes ut på gata. Hvis boka sier én ting og hodet noe annet, så skal den sunne fornuft seier. Det du beskriver er den totale falitt for det menneskelige intellekt.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er ikke greit at folk dør, men du kan ikke klandre noen som gjør som de er lært opp til.
Vis hele sitatet...
Jo, hvis de ved hjelp av sunn fornuft kjunne skjønt at det de gjorde var farlig, så både kan og vil jeg klandre dem. Hvis de i etterkant hadde innrømmet feil ville jeg kanskje en gang kunnet tilgi dem.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, det bevitner at de vil legge saken bak seg. En unødvendig rettssak gjør bare vondt verre. Det er du som mangler empati og respekt som mener at man bør utsette folk for så mye faenskap som mulig.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener ikke at folk skal utsettes for mest mulig faenskap, men at de skal behandles likt. hvis du mener en rettsak er så jævlig - hvorfor mener du da at vanlige folk skal utsettes for det når de gjør noe galt da?