View Single Post
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Denne skrivefeilen var litt for dårlig: " Over 200 hundeelskere har meldt seg på i konkurransen om den kostbare hvalpen i denne svindelannonsen". Kanskje er det en danske som skriver nyheter for dagbladet som sliter med å legge over til norsk?
Vis hele sitatet...
Det der er Riksmål og er sånn sett en ganske vanlig stavemåte i Oslo. Det er derfor ikke nødvendigvis en skrivefeil.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Selv er jeg ingen ekspert når det kommer til rettskriving, men nå livnærer ikke jeg meg av å skrive, så da trenger jeg heller ikke å være det.
Når det gjelder norske journalister derimot, er det nesten så man kan spørre seg om de i det hele tatt har fullført grunnskolen, for jeg tror ikke jeg har lest en eneste artikkel uten skrivefeil de siste årene.
Vis hele sitatet...
Det er utrolig mange skrivefeil, ja. Og amerikaniserte skrivemåter. Orddelingsfeil. De to sistnevnte er noe av det mest irriterende, synes jeg. Kvinnelige livsstilsjournalister som skriver for sideprosjekter eiet av de store mediene og enkelte ganger får artiklene sine lenket på forsidene av de store avisene er verstinger i så måte.