View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
@Sio

Jeg ser absolutt poenget ditt, men jeg synes likevel Norske medier bør satse mer på kvalitet fremfor kvantitet, for jeg tror som sagt det vil ha en negativ innvirkning på språket vårt. Men media er jo ikke akkurat kjent for å ta ansvar, det er tross alt penger som skal tjenes.

Om også folk var mer kvalitetsbevisst, ville jo foreksempel den avisen som satset sterkest på kvalitet, også være den som fikk flest lesere.
Vis hele sitatet...
Hvordan er ikke media kjent for å ta ansvar? Noen har dødd under pennen, det er sant. Tønne er nok en klump i magen mange kjenner når han nevnes. En kompis av meg som studerer ingeniørfag drømmer om å produsere våpen, jeg tenker han lærer mye mindre etikk enn journalistikkstudentene. Norsk media tar mye ansvar, men har også lett for å gjøre feil på en daglig basis. Og hva er kvalitet i en avis uansett? Jeg hadde ikke satt språket fremst, langt viktigere er historiene, journalistisk arbeid, bilder og design i avisen.

Jeg er uenig i at de avisene som har høyest kvalitet automatisk får de beste kundene. Si at en lokalavis i Geilo har topp historier hver dag, og aldri skrivefeil. Vil de bli større enn aftenposten med det første? Eller Stavanger Aftenbladet? Siddissene hadde selvsagt brydd seg fanden om nyheter fra Geilo. Slik er det, en dårlig avis kan ha gode lesertall om den er den eneste kilden for nyheter i lokalsamfunnet. Norge er så mye mer enn store byer.

Beklager rotet innlegg, ble angrepet i eve, måtte cloake.