View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg

.......

Kanskje fordi man ønsker å"statuere et eksempel? Elevenes "forbrytelse" var ikke at han lagde en elendig video av at han sprengte skolen. Det var at han ikke viste tilstrekkelig frykt for maktapparatet. Han likte ikke skolen, og var ikke redd for å vise det = antiautoritær type. Tydeligvis var han også i stand til å se gjennom terrorfryktpisset snuten fôrer oss med for å rettferdggjøre all driten de foretar seg, og viste hva han mente om det. Han lo av makteniteter som baserer sin styrke på frykt, altså var han ikke redd for dem. Og hvis ikke han var redd for dem og det ikke skjedde noe, så ville kanskje andre slutte å være redde også...?

.......
.
Vis hele sitatet...

Gøyal tankegang! Store ideer bak den lille videosnutt! ( Og i tråd med de helt store anarkistiske og samfunnskritiske filosofier!) Men jeg er redd for at politiet må være mer jordnære i sin tankegang. I hvert fall nede på dette… planet.. Om jeg ikke husker feil så har det f.eks vært påtent skoler her til lands, og om det har skjedd i fylla eller rus vet jeg ikke, men det er klart det har ligget et hat til skolen bak, samt en god porsjon umodenhet.
Altså (tenker man), må man ta signaler litt på alvor. Vise seg frem på alvor, så å si. Muligens unødvendig i dette tilfellet, men forståelig synes jeg. (og som sagt, ingen stor skjede skadd).

P:S.
Husk nå på at verken rektor eller politiet kjenner denne eleven personlig. De vet rett og slett ikke at han er en ålreit fyr som aldri i verden kunne tenke seg å gjøre skade på folk eller bygninger. (hvilket jeg regner med i høyeste grad er tilfellet).