View Single Post
Xanax som er det engelseke navnet på Xanor, er det eneste av Benzodiazipinene, som er har et virkestoff, som er like sterkt (om ikke sterkere) enn virkestoffet i Rohypnol (Flunitrazepam). Det narkotiske virkestoffet i Xanor er Alprazolam. Jeg var hektet på dette i mange år. Fikk opptil 5 x 2 mg Xanor av legen daglig. De gir den absolutt beste effekten mot angst, men også de værste abstinensene, hvis du blir avhengig av dem. Ikke bland dem med alkohol, da dette kan være kan føre til overdose, hvis du drikker for mye. Du kan også få fullstendig blackout (spesielt hvis du blander dem med brennevin), og personer som ikke er voldelige, kan plutselig bli voldelige. Jeg klarte ikke å slutte med Xanorer før jeg ble LAR pasient (Metadon). Hvis du tar dem, ta dem uten alkohol, og bare ta dem hvis du trenger dem. Halveringstiden er ca. 12 timer (bortsett fra 3 mg Xanorer, som er depottabeletter).
Ironien er jo at når Flunipam/Rohypnol ble A-preperat, så fikk mange Xanor i stedet, fordi de var mindre vanedannede i følge legene. Prisene på det svarte markedet sank på Ryppene. Mafiaen i Øst-Europa satt og gnei seg i hendene, fordi de tjente mye mer penger.
Noen år senere fant man ut at Xanorene var mer vanedannede enn Rohypnol/Flunipam. Etter at Flunipam ble tatt av markedet i fjor sommer, får jeg nå Rohypnol lovlig av legen. Du kan få dem som uregistrert preparat, dvs. at legen din må søke Statens Legemiddelverk om tillatelse. Nå betaler jeg 217 eller 218 kr. for 30 Rohypnol, i stedet for 66 kr. for 30 Flunipam. Årsaken til at Flunipam ble tatt av markedet, er at en underleverandør av Actavis gikk konk.
Sist endret av zero the hero; 14. februar 2013 kl. 23:07. Grunn: Skrivefeil