View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Du er jo egentlig også en av de lettlurte. Hva syns du om at matvarene, og generelt alle varer du kjøper i butikken er overpriset? Det er bare å se i forrige dags avis hvor mye kjedene tjener på vår alles dumskap. Men har vi noe valg?

Så snakkes det om at de som handler i Sverige tar fra samfunnet arbeidsplasser. Vi skal ikke få sitte igjen med en eneste krone.

Det er lureri fra ende til annen. Vi tvinges nærmest til å betale mer enn vi må. Vi har -nesten- ingen valg. Vil du leve sånn?

Ville du satt pris på at hver gang noen skulle selge deg noe, så var det umulig å kjøpe det om du ikke betalte selgerens pris? Det setter ikke jeg pris på. Derfor jobber jeg hardt for å finne den riktige prisen på ting jeg kjøper og selger sånn at ingen blir lurt.

Da blir det balanse i regnskapet hos alle parter involvert.
Vis hele sitatet...
Å drømme er gratis taurean. Alt annet koster.
Man kan like det eller hate det, men slik er livet. At du dagdrømmer om at verden ikke skulle vært så slem gjør ikke at ts bør la bli å prute på bilen han skal kjøpe. Og han bør bruke triks og knep for å få prutet så langt ned at det virkelig svir hos selger.

Du blir buffa hver dag fra du står opp til du legger deg. Alle kjører deg. Det stopper ikke med matvarer, se på elektrokjedene, treningskjedene etc. Alle flår deg så godt som de kan. Din jobb er å forsøke å flå tilbake for å skape den balansen universet alltid søker. Dermed må du prute så hardt du klarer til tross for vakre dagdrømmer og lukten av en blomsterkrans, for grådigheten har tatt oss alle.

Btw det eneste valget vi har blir et livsstilsvalg. Da må vi velge bort alt det vi verdsetter som kultur i overflod, stort utvalg av underholdningtilbud, og det å leve og bo i en by der du er atraktiv. Da må vi gå back to basic. Få oss et stykke jord, bø billig langt ut på landet. Dyrke vår egen mat, fikse alt selv men hammer, tang, skruer og streng. Ha en håndfull høner og en julegris på fôr. Det er vi forresten verdensmestre i å dagdrømme om ifølge statistikk fra finn.no, men å snu trenden om sentralisering og å klare oss selv er jo kun en dagdrøm. For prisen er for høy.
Sist endret av ompapa; 13. februar 2013 kl. 13:33.