View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva med politiet\infrarødt kamera\helikopter? Med dette ser de igjennom husene og det detekterer store varmeutslag. En liten vekst i et skap tror jeg de skal ha problemer med å oppdage, men i et rom for seg selv vil jeg vel tro de kan oppdage. Men tror det er mest laget for å ta store plantasjer i egne hus for seg selv. Noen ideer?
Vis hele sitatet...

Infrarødt brukes alt i USA, så er nok ikke lenge til også norsk snut bruker det.
Du kan jo bare grave deg ned under jorden og dyrke der. En god meter eller to med jord på toppen av plantasjen din så vil nok det blir vanskelig. Bruker du godt med isolering i tak og vegger gjerne etter vår nye passivhus standard så er det nok umulig å se via infrarødt.


Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Spør du meg er det en indikator på at Politiet begynner å ta seg skumle friheter som de egentlig ikke burde ta.. Hva er det neste? At de sporer opp og arresterer folk som skriver at de dyrker/røyker på freak?
Vis hele sitatet...

At politiet overvåker freak.no må en nesten ta for gitt. Det eksisterer helt sikkert en hel del profiler og fake brukere som politi og som spaner og snoker på freak. Skal ikke se bort ifra at innlegg på freak alt har vært årsak eller medvirkende årsak til at noen er busta.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg har lest her at administrasjonen her på forumet ikke gir ut ip-adresser. Dette tar jeg med en klype salt, fordi det er straffbart å holde tilbake informasjon som kan føre til oppklaring av forbrytelser.

Jeg har ikke peil på data eller internett, men jeg tror politiet finner ut hvor dataen/nettverket ditt holder til om de virkelig vil. Med eller uten tillatelse fra noen.

Regner med at dette innlegget forsvinner ila 3 minutter.
Vis hele sitatet...
Garantert at freak gir ut IP adresser hver gang de får forespørsel. Eller sagt på en annen måte, straks politi har en rettskjennelse på at de skal ha IP adresse så må bare freak.no gjøre som politiet ber om. Så ja ta for gitt at all aktivitet på freak kan spores.

Sitat av Knask Vis innlegg
De kan ikke se gjennom vegger på hus, ei heller vinduer, men de kan se etter såkalte "hotspots" som kan virke mistenkelige.
F.eks. om det kommer ut betydelige mengder varme fra en vanlig lufteventil.
Jo hvitere varmesignaturen blir på måleren (ved bruk av FLIR), desto varmere er det.
På denne måten kan man se om det er vanlig utlufting eller om det er unormalt varmt.

Får man et mistenkelig utslag av varme kan politiet sjekke opp hvem som bor der og hvordan rullebladet til vedkommende er for å finne ut om det kan være noen ledetråder:

" Å jøsses! Vi har visst med en hasjsprøytenarkotikamisbruker å gjøre her! Dette må vi granske nærmere, det er nemlig bra for potensen min. "

Sjekk ut Never Get Raided for å få en dypere innføring av hvordan FLIR fungerer.
Vis hele sitatet...

Jo det er jo akkurat det infrarødt kamera gjør. De "ser" gjennom vegger, tak og vinduer. Fra lang avstand også. Feks helikopter. Også vet de som bruker slikt utstyr hva de skal se etter. Dvs at de skjønner raskt om de ser en vedfyrt ovn i et hus eller ett 45 kvm stort dyrkerom.

Men infrarødt kan en jo beskytte seg mot så det er jo egentlig ikke et problem.