Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det andre problemet er militante islamismen over samtlige araberland og påfølgende hetsen mot arabere av annen tro og vestlige interesser. I dette tilfellet er Hamas på Gazastripen noe vi absolutt helst skulle vært foruten. Jeg begriper ikke hvordan enkelte her i tråden og i forskjellige tilfeller i norsk media faktisk har forsvart Hamas. Hamas har ikke gjort _noenting_ positivt i de 7-8 årene dem har styrt Gaza-delen av Palestina. Hamas er og forblir en kreftbyll, i likhet med ultraortodokse jøder og deres venner i nåværende israelske regjering, samt galningene fra USA som støtter de ultraortodokse.
Vis hele sitatet...
Du skjærer ikke alle over samme kam nå med kommentaren hvordan "samtlige" araberland styres av militant islamisme?

Jeg vil ikke forsvare Hamas sine terrorhandlinger, men jeg har ingen problemer med å forsvare Hamas sin motstandskamp mot en ulovlig okkupasjon eller forsvare Hamas sine humanitære handlinger.

Når du hevder at Hamas ikke har gjort noe som helst bra de siste årene så er du tydeligvis ikke klar over at rundt 70% av Hamas sitt budsjett går til humanitære handlinger, av det resterende budsjettet går en liten del til den bevæpnede delen av Hamas.


Jeg er enig i at man skulle vært foruten Hamas, men å rettferdiggjøre okkupasjonen fordi Palestinerne under en okkupasjon og konstante militære angrep ikke er i stand til å få en velfungerende myndighet er banalt.
Sist endret av Unsub; 7. februar 2013 kl. 02:39.