Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette er en halvgammel tråd, men jeg er overrasket over å se så klare Israel-vennlige standpunkter her. Jeg ville trodd at i dette forumet var det Israel-hets som gjaldt.

Jeg var selv svært negativ til Israel tidligere, men etter hvert som tiden går har jeg innsett at omtrent alt negativt man hører om Israel er enten løgn eller grove overdrivelser.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke vite om historien. Den kan stort sett tolkes i den retningen du selv ønsker (pro Israel eller pro palestinsk). Det eneste du trenger å vite er at Israel er det eneste reelle demokratiet i midtøsten, og det eneste landet som garanterer for sine innbyggeres rettigheter, også for palestinere og andre arabere som har israelsk statsborgerskap!

På palestinsk side derimot er ståa litt annerledes. De oppfordrer bla egne barn til å søke martyrdøden i kampen mot jødene. De bruker egne innbyggere som menneskelige skjold, og som propaganda mot jødene. De er også totalt kompromissløse. Målet er å skyve jødene ut i havet (utrydde dem).

Så hvem mener du har det moralske og historiske overtaket i konflikten? De rabiate suicidale palestinerne og andre muslimske arabere eller jødene, som faktisk bidrar til menneskehetens utvikling? Det er ingen land som søker flere patenter for ny teknologi enn Israel. De har flest nobelprisvinnere i forhold til folketallet. Trenger jeg si mer?