View Single Post
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Så hvis man man ikke tjener like mye som før, så går man garantert konkurs en gang? Det er fullt mulig å tjene mindre og fortsatt tjene penger. Piratkopiering er hvertfall ikke lønnsomt for markedet. Og hvis du mener de får inn like mye penger som de gjorde før piratkopiering var en stor greie, så tror jeg du tar feil.
Vis hele sitatet...
Bransjen klager så mye over dette, og har sagt at konkurs er forestående flere ganger. Dette har de holdt på med siden båndopptakeren kom, men merkelig nok får de stadig større overskudd år for år. Altså lyver de.

Hvorvidt piratkopiering er lønnsomt for markedet eller ikke er også egentlig uinteressant. Noen mener enkelte artister tjener på det, andre mener det motsatte. So what? Jeg driter loddret, vannrett og sidelengs med skru i markedet. Jeg bryr meg om mine rettigheter individ, og vil ikke se dem ofret slik at platemafian kan sikre inntektene sine. Hvis beskyttelse av markedet skulle være et mål i seg selv burde vi bare stoppet den teknologiske utviklingen, for ethvert nytt bidrag medfører at en foreldet teknologi taper terreng.