View Single Post
Sitat av Ru11er Vis innlegg
dette_er_ikke_hacking.no

Du utnytter deg bare av en feil som Facebook har gjort når de valgte å gjøre gjenopprettings-prosessen slik.com
Vis hele sitatet...
Spørs hva du definerer med hacking, hvis du bruker den orginale definisjonen på en hacker, så nei da er det ikkje hacking. Men hvis du bruker det de fleste i dag forbinder med hackere, altså en som bryter seg inn i andre sine systemer, så er dette teoretisk hacking, men likevel ikkje. Hadde han selv funnet sikkerhetshullet og eventuelt selv programmert script til å kunne utnytte hullet så hadde jeg godtjent det som hacking etter den andre definisjonen på hacking.

Men jeg vil kalle TS for en script kids.

Men over til det jeg egentlig skulle poste. Hvordan tror du hacking egentlig foregår når du skriver at "Du utnytter deg bare av en feil som facebook har gjort", vil ikkje du kalle dette et sikkerhetshull? Eller hvordan tror du "hackere" for tilgang til systemer hvis ikkje dem får lov å utnytte sikkerhetshull?

Hacking går ut på å "fingerprinte" systemer å prøve å finne sikkerhets hull som dem igjen kan utnytte, et godt eksempel på et slikt hull er denne feilen facebook gjorde. Fingerprinting er en tidskrevende jobb og er ikkje gjort på noen timer eller dager, det kan ta uker og månder å. Av å til så må man lage egen programvare som er skrevet for å utnytte sikkerhetshullene, og slikt er heller ikkje gjort på noen timer.

Folk som bruker ferdig programvare og sikkerhetshull som andre har funnet blir ofte kalt script kids, men for dem som ønsker å lære litt mer om ordentlig hacking kan lese denne posten av Tipe X som er skrevet for mange år siden, faktisk nesten 9 år siden.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=44364