View Single Post
Jeg har ikke en helt frisk tankegang, men kan vel si at om han hadde vært så ekstremt farlig som mange her skal ha det til, hadde han allerede voldtatt henne.

En person som går frem på denne måten, har muligens en fetisj, (også kanskje hebefil, som nevnt) og er ekstremt nyskjerrig på yngre jenter. På chat-loggen ser jeg at han går frem ekstremt forsiktig, med bittesmå hint i håp om at det er henne som skal starte over på et seksuelt emne.
Det han driver med er selvfølgelig helt feil, og mye mulig ulovlig å hinte frem til slike emner (Var det såkalt grooming?)

Bare fordi en fyr er ekstremt nyskjerrig og har gått over streken, blir det helt feil å anse han som en farlig voldtektsmann. Han forsøker å gjøre det på en ekstremt mild måte, og tviler egentlig på at han hadde gått kraftigere til verks annet enn å ha en "stalkende" oppførsel.


Det er helt unødvendig å ruinere en persons liv med utpressing av penger og levere brev til kona, bare fordi han er i overkant nyskjerrig og har en pågående oppførsel.
- Jeg ville anbefalt å gitt han en skriftlig beskjed om at det han holder på med er helt uakseptabelt, og at dersom dere skulle noengang få vite at han holdt på slik igjen, er det både kone og politi som kan være veldig interessert i saken.

På den måten vil han få en liten overaskelse med at han fikk brev (som treffer særdeles mye mer i bevistheten enn å få det på face), og han ser da at han har fått en sjanse til å skjerpe seg, og faktisk gi han sjansen til å skjønne at dette er feil. Om fyren ikke lærer av dette, er jeg enig i at et brev til kona + politi burde gjort susen.

PS! Jeg kjenner ikke denne fyren overhodet, så dersom det er tydelig at han er istand til å fortsette med dette, ville jeg levert det til politiet.
Sist endret av MrCryptical; 23. desember 2012 kl. 15:54.