View Single Post
Har snakket litt med kjæresten min, som var utsatt for lignende ting da hun var yngre.

Hva du gjør for å få vekk fyren er én ting, forhåpentligvis går det greit ettersom han har skrevet såpass drøye ting og en konfrontasjon (forhåpentligvis) burde skremme han vekk.

Men tenåringsjenter skal ikke ha seksuell oppmerksomhet fra andre enn tenåringsgutter. Når voksne folk blander seg inn, med en slik type oppmerksomhet, kan det gi en slags "skamfull ansvarsfølelse" for å være tiltrekkende. (Spiseforstyrrelser og lignende kan ha opphav i slike følelser.) Forklar henne at det finnes slike folk, men det er ikke noe hun har gjort for å få ham til å begynne slik. Det er han som har skapt situasjonen, og det er helt tilfeldig at han har valgt akkurat henne.

Jeg forstår for så vidt at foreldrene kan bli satt ut, spesielt hvis de kjenner til fyren fra andre sammenhenger. De ønsker selvsagt ikke folkesnakk og offentlig rabalder, noe som også kan være ekstra belastende for jenta. Mitt råd er å få fyren vekk, og fokuser på at søstera di ikke sitter igjen med vonde følelser.