View Single Post
Jeg ble overrasket over hvor bra den var, hat sett den tre ganger på kino, 2x 3D og en gang i 2D. Synes denne hadde mye mer å komme med en Ringenes Herre. Det var lagt mye mer kjøtt på beinet, små detaljer i alt, elsker det! 10/10

Sitat av theBeist Vis innlegg
Syntes filmen i sin helhet var bra, men det var mange punkter underveis jeg stusset på og ikke likte.

Jeg likte ikke starten, der gamle Bilbo skriver historien og Frodo kommer inn, jeg skjønner såklart at de har gjort det slik så ringenes herre fans som ikke er så intressert i tolkien universet har noe å relatere til, men det var unødvendig.
Orken Azog (som egentlig er en relativt ubetydelig goblin) hadde ingen ting med boken å gjøre, og var unødvendig å ha med i filmen. En annen ting er når de skal passere tåkefjellene, og plutselig står hele kompaniet på føttene til en fjellkjempe... I boken ser fjellkjempene slåss på avstand, de står ikke på føttene til kjempene.

Et av avvikene fra boken jeg liker minst, er scenen der Smaug kommer for å overta Erebor og landsbyen Dale. I boken ødelegger han hele Dale, og dreper alle dvergene forruten Thror, Thrain 2, og noen andre dverger som unslipper via den hemmelige døren de senere skal finne. Når dette skjer er ikke Thorin engang i Erobor, han er ute å jakter.

At de gjorde Radagast til en Jar-jar binks karakter for å gjøre filmen mere passende for barn, var bare stusselig.
Nesten all min kritikk til filmen er fordi jeg er en stor tolkien fan, og likte ikke at de har gjort så store avvik fra boken.
Vis hele sitatet...
Du sier at Azog ikke har en stor del i boken, det kan jeg si meg enig i. Men han har ikke så stor del i filmen heller, han er kun erkefienden til Thorin og har veldig lite å si for historien i filmen også.
Sist endret av Oransje; 20. desember 2012 kl. 22:39.