View Single Post
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Grunnen til at kvinner ble dekket til var at i krig og tilsvarende ble dette gjort for å skjule kvinner og hindre voldtekt. Lær deg historien og les deg litt opp. Jeg kjenner flere muslimer og også kjenner flere som har vært i land med sharia lovgivning hvor kvinner har måttet gå med heldekkende plagg. Og samtlige sier også at dette ikke har noe med religion, men kontroll på kvinnfolka. Se på midtøsten og land med muslimsk tro for 20-30 år sia. Ingen gikk med slikt, men så kom noen med ett forskrudd syn og innførte sharia og annen faenskap.

Alle som har litt mellom øra og har klart å komme seg opp fra "middelalderen" og klarer å forstå ting samt lese seg opp i historie ser at ingen av disse plagggene er religiøse og er ikke noe som man behøver å gå rundt med.

Vis hele sitatet...
Har du vondt noe sted, stikker du ikke til en mekaniker for å fikse problemet, ikke sant?
Her er linker hvor muslimer med kunnskap forklarer hvorfor kvinner dekker seg til: http://islamqa.info/en/ref/13998 - http://islamqa.info/en/ref/47569.

Orker du ikke lese kan jeg finne en video til deg.


Jeg tror du bare har tittet på disse "20 years ago - NOW" propagandabildene som liksom skal forestille hvor lettkledde kvinner gikk i midtøsten for kun noen år tilbake. Dette er ikke fakta, men passet sikkert synet ditt godt, så du tok det som det. - Når det er sagt er jeg klar over at kvinner i noen "muslimske" land går mer lettkledd enn andre.


Når det kommer til Sharia, er ikke det et nytt fenomen, men det er regler basert på Koran og sunnah. (sunnah = hvordan Profeten oppførte seg, hvilke handlinger han gjorde osv. Dette er nedskrevet i hadith). Koranen og hadith er ikke noe nytt i Islam, da heller ikke Sharia.


Og når det kommer til hva kvinner i muslimske land sier til dine mange muslimske venner, er dette helt irrelevant med tanke på at her i Norge har vi tilgang på akkurat de samme bøkene de har i disse landene, om ikke flere, i tillegg til at internett er tilgjengelig for alle og enhver.
Med andre ord. Du trenger ikke lenger bo blant muslimer for å lære om Islam. Alt handler om kunnskap, ikke hvor du kommer fra, eller hvor du er bosatt.


.....merkelig at ikke kvinner her i Norge går på byen med hijab da dette virker beskyttende mot voldtekt.
Sist endret av Baaaamse; 13. desember 2012 kl. 21:38.