View Single Post
Sitat av Manualah Vis innlegg
Jeg maler selv og det blir kanskje fem timer en dag, så er det flere dager hvor det ikke skjer noe. Man henter inspirasjon fra livet, bygger opp ideer osv. Jeg vet ikke hvor mye Odd Nerdrum står forran staffeliet sitt, men tviler på at det er det eneste han gjør.
Jeg har også spilt littegranne. Men det er Age of Mythology som kanskje ikke er det aller siste spillet, men jeg føler jeg har kastet bort en time når jeg har spilt det. Men det er jo greit. Kan godt kaste bort en time eller to eller så mange man vil for min del, men å kalle det like kreativt som å male blir for dumt.
Jeg tror at dataspill er like kreativt som å ligge på sofaen og tenke/drømme.
Vis hele sitatet...
http://www.pressfire.no/mobile/page/6195

Her er en link til artikkelen om spillet som utfordrer kreativiteten til spilleren. Kan ikke si mer om det enn journalisten gjør, men jeg har prøvd å lage egne brett i spill som little big planet og lignende, jeg har også prøvd å male. Og det krever en del kreativitet, logisk tankegang og andre kvaliteter for å skape et skikkelig og spillbart brett.
Ja, alle dingsene er der fra før, så det er bare å plassere ut ting, men en som maler for eksempel et landskap trenger vell, sammenlignet med spillet, bare teknikken for å fange øyeblikket, ikke spesielt kreativt i mine øyne.

Ja, det krever nok mer å male som Picasso, eller å skape et landskap ut ifra sitt eget hode. Men de fleste malere starter vell gjerne med å male noe fysisk? Akkurat som en fremtidig dyktig spilldesigner kanskje starter med å bygge opp et brett med ferdiglade gjenstander.

Prøver ikke å si at spilling er mer kreativt, men det er nivåer i alt. Nivået av kreativitet når det kommer til fps er kanskje likt nivået på å male et landskap som allerede er der?

Jeg synes det er bortkastet å bruke endeløse timer å skru på en gammel moped, men jeg klarer å se verdien av det for den personen som utfører arbeidet.
Sist endret av OnklD; 1. desember 2012 kl. 19:37.